tisdag, april 11, 2006

Filmkamera och spinning

En timmas promenad med Humlan, en timmas hård spinning och en lyxig lunch (och en halv chokladboll, mums) på Roasters med syrran.

Två jobb, ett redigerat uppslag, en ettapuff ("mina" simmare är dragbild på framsidan imorgon) och diverse telefonsamtal. Japp, nu känner jag mig rätt nöjd med dagen.

Har också hunnit upp till fadern en sväng och ätit lite fil och flingor och hämtat filmkameran han så snällt inhandlat till mig.

Anja informerar om att jag och Markus delar på en 1.20 bred madrass i Riksgränsen. Bredden är nog inget problem, däremot är jag lite nervös inför hårdheten. Liiite bekväm har man väl rätt att vara nu?

6 kommentarer:

Hanna sa...

Drömde just om din lilla mage.'
Väcktes av postmannen som skulle lämna ett paket. Spinning var för mig i v.25 helt otänkbart, men du är ju hur hurtig som hellst! Så klaga på om sängen är hård. För klagar du så är den hård.
Puss

Mari sa...

Idag har jag bara hört historier om gravida som åkte skidor en vecka före förlossning, och som möjligtvis då var tvungen att knäppa upp knappen i byxorna, och som vägde mindre när de åkte hem från sjukhuset än vid invägningen. Så jag känner mig lite nere, som att jag skulle vara en onormal, klumpig jätte. Tror det är dags att gå och sova nu ... kram

Hanna sa...

Oj! men det lät mer onormalt än normalt, och coachen säger att hon träffat väldigt många blivande/nyblivna mammor. Dessutom kan det inte vara särskilt bra att åka skidor med stor mage, tänk om man ramlar på ungen... Hoppas att du sov gått och att nerigheten försvunnit åt pipsvängen.

Anonym sa...

Jag läser din blogg ofta och kommenterar ibland.
Denna gång vill jag säga att försök att inte lyssna på sånt där.
Själv hade jag gått upp 17 kg i v 25 och 26 kg i v 42 när sonen kom.
Skrattar bara av tanken att se mig åka slalom dagen före förlossning.

Anonym sa...

Sitt du och mys i snödrivan med gott fika istället och var glad över magen! Har en kompis som tyckte det var jättetrist att det knappt syntes att hon var höggravid. Hon skulle köpa amningsinlägg eller vad det var på Apoteket för att vara förberedd, någon dag innan förlossningen när kvinnan i disken frågade om hon fått en pojke eller flicka...

Ha det så jättebra i Riksgränsen! Vi far en sväng till pojkarnas farmor och farfar i Rudsjö, just över själva påskhelgen.

Mari sa...

Åh tack så mycket för alla fina inlägg! Jag tror jag är lite känslig för jag blir alldeles rörd. Markus kom nyss hem, tittade på mig och stekte genast en omelett (det enda jag brukar vilja ha när jag inte är hungrig men behöver mat). Då kom jag på att jag nog inte ätit så mycket mer än fil och mackor sista dagarna. Tur att han känner mig så bra, för nu känns det bättre. Nu ska det packas och handlas, sedan åker vi. Ha en fin påsk!