torsdag, april 06, 2006

Sparka neråt

När man anlitar en advokat trodde jag naivt att de skulle stå på ens sida, eftersom advokaten har betalt för det. Jag vet nu att så inte alls behöver vara fallet.

Borde ha förstått det när advokaten mejlar mig och använder sig av följande formuleringar:
* "Mottagit din förfrågan varvid följande får anges."
* "I anledning härav har jag bestritt fakturan och begärt en kreditfaktura."
* "Mottagit din skrivsle får följande anföras."
* "Jag anser vi skall avvakta tills vidare."

Kan någon med riktiga känslor skriva så?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hm. du kanske måste byta då. Men det kanske inte går.Håkan på Kaiding har varit en ängel och stöttat Petter jättebra.

Mari sa...

Tror inte jag orkar byta, jag kommer ändå aldrig att få några pengar. Blir bara så trött på att "de" verkar glömma att de har att göra med "vanliga" människor.

Anonym sa...

nä, jag förstår det.
jag borde verkligen ta itu med det där med. Jag har ju samma åkomma som du.
hejdundrande kul.