onsdag, maj 10, 2006

Barnvakteri

Just nu övar jag.

Jag är nämligen barnvakt, då Mollys föräldrar jobbar en stund båda två. De första fem minuterna har gått fantastiskt bra, då damen i fråga fortfarande sover middag. Sedan har jag mat- och blöjinstruktioner så jag tror att vi ska komma alldeles utmärkt överens.

Idag har vi gjort en shoppingraid på Ikea och jag har handlat bebisgrejor för 1 000 kronor. När jag kommer till kassan känns det dock som att kassörskan ska hånskratta åt mig och säga "Vad tror du om dig själv - inte har du väl rätt att köpa de här grejorna!". Men det gick bra. Jag fick konsumera.

Frågan är bara hur jag ska få hem allt det nyinköpta + min ryggsäck på cykeln hem sedan. Nåväl, det är ett senare problem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir inga problem med cykel och väska, för jag och Humlan åker till Piteå imorgon kväll, så det är bara att ringa när du vill bli hämtad! /Dina Umeåbor