torsdag, maj 18, 2006

Förälskelse i ett dike

Det blev inget tupperware för mig, Markus skulle hämtas på busstationen ... nedrans. Spinner i alla fall vidare på tant-temat. Jag brukar tänka att jag blivit tant när jag ser tonåringar i lite kläder och tänka "Oj oj vad det måste vara kallt om magen/öronen/benen" - istället för "Shit vilka snygga kläder".

En annan tantvarning är när jag körde från Sara häromdagen och givetvis höll hastighetsbegränsningen på 30 km/h genom byn - och blev omkörd av en vespa. Just det av en vespa.

Och på allvar hånglar en tjej och en kille i diket utanför vårt hus, i korsningen Ankarskatavägen och Kolmilavägen. Just nu rullar de runt i gräset. De har legat där dryga halvtimmen. Jag ser dem från syrummet.

De verkar väldigt kära. De är så fina.

Inga kommentarer: