onsdag, juni 14, 2006

Eftertänksamhet

Det är många tankar som far genom mitt huvud ikväll, nu när det åter blivit så svalt att man kan tänka.

Jag tänker på vårt barn och på framtiden. Inte hur vi ska fixa att ge en liten bebis ömhet och mat och den omsorg den behöver. Även om det blir nervöst och säkert svårt, så utgår jag från att vi ska klara det.

Jag tänker egentligen inte heller på uppfostrings"detaljer", utan mer på andemeningar man omedvetet utsöndrar genom handlingar, icke-handlingar, prat och tonfall, skämt och allvar. Vad jag önskar att vårt barn ska ha inpräntat i ryggmärgen som självklarheter - och att man kanske förmedlar något helt annat ibland utan att tänka på det.

Skulle vilja formulera mina funderingar i fler ord, men det tar stopp. Så jag lämnar ämnet för nu.

Inga kommentarer: