tisdag, september 05, 2006

Prickigt och randigt


Siri växer. 4,2 kilo väger lilla damen nuförtiden. Annat nytt på bebisfronten är att Markus hittat en broschyr på en mamma- och barnyogakurs som jag gärna vill gå - samt att jag gjort ett fantastiskt inköp. Numera är bärschalen min och Siris bästa vän. Jag är så glad att jag köpte den.

Detta kommer kanske att låta som en reklamtext, men jag är frälst. Av Babybjörnen fick jag ont i axlarna efter bara några minuter, men av bärschalen har jag hittills aldrig fått ont. Dessutom är det mycket bättre för barnen att bli burna i en sådan, ryggraden avlastas och direkt jag lägger i Siri i den så somnar hon. Som expiditen som visade mig hur man knyter den för spädbarn sa: "Det är nästan som att vara gravid igen". Fast bättre, för nu behöver man bara glänta på tyget för att kunna kika in på den bedårande varelsen som myser därinne.

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag köper en direkt om vi får en till unge!