onsdag, oktober 25, 2006

Mitt himmelrike

Barn och hund måste vara de bästa attributen för kontakt med främmande människor. Även idag hade vi ett samtal, denna gång med en äldre kvinna. Vi hann avhandla både stort och smått innan vi gick vidare.

Det känns lite som att utmana ödet att skriva detta, men jag gör det ändå. I fredags började jag ge Siri Mycostatin, mot svampinfektion i munnen och tarmarna. I tre dagar nu har vi haft en tjej som inte gnäller alls, hon tror sig själv mycket bättre, sover bättre på dagarna och är inte alls kvällsgrinig som hon varit tidigare. Jag menar inte att det har varit några problem förut, dessutom har man ju inget att jämföra med - men nu är det rena himmelriket.

Jag tror att det beror på att hon haft svamp i tarmen = ont i magen. Min BVC-sköterska trodde inte alls det när jag nämde det för henne igår, men skitsamma. Damen väger nu 5 900 gram.

Snart packar vi oss till Piteå. Hundbus, fotograftering till PT med Siri, fika på Krokodil och hockey står på programmet. Den här gången har jag inte hunnit längta hem, men det blir nog roligt att komma hem i alla fall.

Inga kommentarer: