torsdag, november 09, 2006

Andras bloggar

Förra sensommaren sa det "klick" i mitt huvud. Helt plötsligt ville jag ha barn. Nu.

Jag hade den stora turen att bli gravid inom loppet av två månader. Jag hade en fantastisk graviditet, en lika fantastisk förlossning och nu har vi ett fint, friskt barn.

Jag följer några bloggar som skrivs av kvinnor som är ofrivilligt barnlösa, och av de som fått barn med IVF eller adoption. Ibland när jag läser deras inlägg skäms jag över att det varit så enkelt för oss. Att jag kanske inte har vett att uppskatta denna gåva tillräckligt. Men sen så tänker jag att jag tycker om dessa bloggar så mycket för att de som skriver blottar vad de tänker innerst inne. Det handlar inte bara om vad man gjort och vem man träffat. Det handlar om det som händer i ens inre. Därför läser jag. Därför fortsätter jag läsa.

1 kommentar:

Mari sa...

Jag hejar också på henne. Massor! Visste du att hon är journalist?