måndag, november 20, 2006

Marklundskt tema

Markus bytte blöja på Siri innan han for till skolan och sedan la han ner henne i spjälsängen där hon låg och kvittrade till fiskmobilen. Plötsligt blev det tyst och nu ligger hon med utsträckta armar och sover. Så jag och Humlan får vänta ett tag till med morgonpromenaden (som idag blir en springtur om det inte är allt för halkigt).

I eftermiddag tar vi bilen till stan och går på Panduro Hobby och inspireras. Det är ju dags att tänka på utformningen av julklapparna. Jag längtar!

Man kan säga att vi har Liza Marklund-tema i familjen just nu. Markus har just läst "Den röda vargen" och ska börja på "Nobels testamente" och jag läste första kapitlet av "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" av Lotta Snickare och Liza Marklund. Bra, intressant och lite ångestskapande läsning.

1 kommentar:

Camilla sa...

hej mari! jag är inne här ibland och kollar hur du har det. har också precis läst "det finns en plats..". jättebra bok! fast ibland blev jag så upprörd att jag inte kunde somna.. ha det gott!