måndag, december 25, 2006

Humlans bravader

Gårdagen var en salig blandning av att Hemi stod givakt vid köksbänken mest hela dagen. Största incidenten var när hon åt prinskorv ur stekpannan på spisen. Kvällen ägnade hon åt att vakta julklapparna.

Vi andra åt gott, fikade gott, pratade och öppnade och öppnade och öppnade paket.

På kvällskvisten tog jag Siri i barnvagn och promenerade en stund för att få lite luft och för att lillan skulle sova en stund. Det var alldeles tyst ute, och både snön och stjärnorna glittrade. Marschaller brann utanför husen, men vårt lilla hus på Djupviken såg ensamt ut. Jag gick och tänkte att jag är allt bra lycklig, men att det skulle ha varit mysigt om resten av min familj varit med.

När jag kom hem visade det sig att Markus och Hemi sprungit efter oss för att följa med, men de hade följt ett gammal barnvagnsspår som gick åt fel håll så de hade fått återvända hem.

Idag ska Humlan vara dagbarn hos Jimmy och Terese, har man tre ridgebacks gör det kanske inte så stor skillnad med en till ; )

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tre!!! Har dom skaffat fler!frågetecken. Låter iallafall som en skön julafton! Molly fick öppna lite som tidigare sagt men själva fick vi nöja oss med sol och värme i gåva från ovan. Idag ska vi ut och shoppa presenter och jag vet precis vad lilla Siri ska få... Puss på er hela familjen! Ska bli så kul att få ses igen när vi kommer hem!

Mari sa...

Yes, Stella har fått sällskap i form av två storasyskon! Hon var ganska trött efter sin dagbarnsdag. Vi har just kommit hem från eftermiddagskaffe hos Emma, Fredde och Olle och nu blir det älggryta.

Det låter som att ni har det mycket bra, men det kul att få hem er och umgås.

Kramar.