måndag, december 11, 2006

Ljudmaskinen Gustafsson

Siri har förvandlats till en ljudmaskin. Dagens läte är glada gallskrik i olika nivåer.

Själv har jag spenderat två timmar på stan, inhandlandes julklappar. Under tiden sov lilla ljudmaskinen i bärsjalen.

Humlan har varit en koppelprinsessa idag och har solat sig i glansen av mycket beröm och pussar (!) från tre byggjobbare här utanför.

Dagens enda tråkiga är att jag såg en berusad man som vinglade fram och tillbaka med en hund på stan. Sedan satt hunden knuten utanför McDonalds och när jag åkte hem låg hunden ihopkurad på samma ställe. I regnet. I blåsten. Ska man ringa polisen? Bryr de sig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mari! Jag tappade alltså tre biskvier, resten av fikat blev kvar, inne i en påse, men jag var glad att jag inte hade någon bil bakom som fick en kakbomb på rutan!
Så fika blir det!
Du kan vara lugn, jag har inte öppnat paketet, Fredde sa till mig på skarpen när jag nämnde möjliheten att öppna, så han vaktar mig, tyvärr!
Det här med hunden; ja sorgligt! Jag vet inte vad jag hade gjort, även om polisen inte bryr sig så har man ju försökt och kanske håller ögonen på hunden till en annan gång.

Mari sa...

Vilken tur med kakorna, efter så många timmars bak. Nu blev det mest en rolig historia.
Bra att du inte öppnat paketet och bra att du har en vakt!
Nej jag ringde inte polisen, men jag ska nog progga in deras nr i mobilen så kan jag ringa nästa gång.

Kramar.