onsdag, december 27, 2006

Onsdag mitt i livet

Jag längtar hem till vårt hus. Få städa iordning i skåpen, göra det till "hemma" igen. Tända en brasa och halvligga i soffan och låta tankarna vandra med eldflammorna upp i skorstenen.

Men istället sitter jag här, med tankarna uppstoppade av allt för mycket tung julmat.

Sedan julafton har Siri varit trött, trött, trött. Hon sover långa stunder på dagarna, men vaknar outsövd. Kanske är det alla intryck, eller så växer hon mycket, men riktigt glad och nöjd är hon bara korta stunder.

Imorgon ska jag luncha med Sara, det blir roligt. Kanske tar jag en vända på stan och kollar in mellandagsrean, inte för att jag gillar rea så mycket. Stora högar med kläder och slut med vanliga storlekar är inte riktigt min grej ... men kanske kanske gör man ändå det är ultimata fyndet!

1 kommentar:

!ngela Bj sa...

tack för idag!Tänk att de kan va oäckligt att bli nerspydd! Det beror nog på vem som spyr =)
Ses snart!