måndag, februari 12, 2007

21 frågor och svar

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Jag orkar inte hämta närmaste bok, men i DN från i lördags som jag når från datorn handlar det om att Fryshusets Lugna-gatan-projekt fick verksamhetsstöd.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luften i köket - och vardagsrummet, vi bor inte så stort.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
En liten bit av Plus, men Sverker är rätt tröttsam. Påminner mig om att mitt nya favoritord är att "sverka" - då man klagar hos försäljaren/butiken efter att något man köpt inte fungerar som förväntat - kommer från just programledaren Sverker Olofsson. Som förövrigt visat mig runt på SVT i Umeå.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
21.43 (rätt tid: 21.52)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Datorfläkten överröstar det mesta, men ljudet från mitt hatprogram ur ljudsynpunkt - Hockeykväll i SVT.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Idag när jag, Sirre och syrran varit på Strömpilen och handlat mat och Alvedon.

7. Vad har du på dig?
Har nyss badat och gjort kväll, så mysbyxor och huvtröja - och fint nagellack på naglarna.

8. Drömde du något i natt?
Efter en period av långa och konstiga drömmar minns jag inte vad jag drömt i natt. För drömma gör man väl varje natt.

9. Vilken Internetsida tittade du på innan denna?
Blocket, kan inte släppa drömmen om att fynda en Smegkyl i 50-talsmodell.

10. När skrattade du senast?
Tidigare idag, åt Siri som skrattade åt Markus som gjorde schlagerstegen (Ola Salos dans i Melodifestivalen). Det kanske inte var senast, när man har Siri skrattar man många gånger varje dag.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Sådana gula tapeter man finner i 'kommunägda' lägenheter. Inget på väggarna eftersom vi bara bor i andra hand. Rätt tragiskt egentligen. I hallen har vi dock hängt upp en spegel.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Konstigt och konstigt ... det sista jag reagerade över var Markus exemplariska ordning i sin boardbag - på alla hjärtans dag åker han till staterna och packningen är nästan klar! När jag frågade varför han packat en viss tröja svarade han "Det var ju den jag hade på mig när Siri föddes!". Gulle han.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jag brukar läsa utmaningar och svara i huvudet, men nu tänkte jag göra det ordentligt. Men det tar ganska lång tid.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Såg lite på "8 mile" som gick på tv i helgen, senaste hela filmen var "Little miss sunshine" som jag tyckte om.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle se till att folk som vet vad de gör byggde ett nytt hus åt min familj. Jag skulle resa till Nya Zeeland och New York och shoppa och dela med mig till mina nära och kära. Jag skulle se till att Markus fick åka på bra NHL-hockey. Jag skulle köpa mig en fin Subaru och Markus en pick-up. Och ge bort till cancerforskningen och Amnesty och ...

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Kanske att jag vunnit en spurtduell i en cykeltävling. Efteråt var jag så trött att pappa fick lyfta mig av cykeln. Jag har sett film från tillfället, efteråt hängde jag i en campingstol och såg mest ut som ett spöke. Kanske kräktes jag också. Men vann gjorde jag.

17. Tycker du om att dansa?
Javisst, mest disco, men jag har gått på buggkurs som ungdom och kursledarna ville att jag skulle börja tävla ... det ville inte jag. Och så gillar jag svår aerobic, om det kan kallas dans.

18. George Bush?
Nej, usch. Usch.

19. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Ja, jag har ju barn. Hon heter som bekant Siri. Om jag någon gång får en son kanske det blir Tore (som var arbetsnamnet på Siri så länge hon låg i magen), eller Albin eller Alfred - äh jag vet inte.

20. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja visst.

21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag tror inte att Gud står vid pärleporten och pratar med mig när jag har dött.

Inga kommentarer: