söndag, februari 04, 2007

Flickan med blå ögon

Siris morfar fotade henne under vår gemensamma förmiddagspromenad. Barnvagnen var tungdragen i snön, så vi var väl värda semlor och kaffe när vi kom hem. När Markus kom från Vallsberget fick vi oss köttbullar och brunsås och potatis till livs.

Idag har vi också hunnit hälsa på hos Kåhrströms och kika på deras nya familjemedlem. Så liten och så fin! Jag kan verkligen inte förstå att Siri någonsin varit så liten, konstigt men sant.

Nu är vi i Umeå igen och fast det ibland känns som om man mest trixar med logistiken och sitter i bilen kan jag än en gång konstatera att det är roligt att vara hemma. Trots att bara Nisse var hemma på Tross är det verkligen en annan känsla att bo i ett hus, det går bara inte att jämföra. Jag tror aldrig att katten har uppskattat vårt sällskap så mycket, han har snirklat sig kring benen när man gått och legat och spunnit i knät.

Nu är det te och en ny bok som gäller.

4 kommentarer:

Sara sa...

Trevligt att se er i dag! Ivar undrade sedan ni farit om Emi var ett flicknamn eller ett pojknamn. Menar du Emil? frågade jag och sa att det var ett pojknamn. Men det visade sig att det var Hemi han menade.

Ni glömde förresten ett paket med våtservetter här och jag glömde att lämna igen mammakläderna, påminn mig nästa gång vi ses!

Anonym sa...

Hej nu ar vi pa Phi Phi oarna kanns som en turistfalla traffade Ann och Janne igar kvall vad varlden ar liten.Aker till Phuket i morgon jag langtar jatte mkt efter er skulle inte kunna tanka mig att stanna en dag langre.Det har varit tryggt att ni varit hos Nisse i helgen.Vi syns snat stora kramar x-tra stor till Sirilutten.
Gertrud o Anders Halsar.

Anonym sa...

hej mari nu tanker jag halsa till agnes som fyller 1 ar kram fran mormor morfar wiweca fred hopas lilla siri mar bra

Mari sa...

Hej Sara. Ja det var jätteroligt att hälsa på er igår. Ivars fråga om Hemi påminner mig om när Markus kusinbarn var i Piteå förra sommaren. Hon tyckte att Hemi var lite stor och läskig, men när Hemi och hennes husse skulle gå hem så vinkade hon glatt och sa "Hejdå Emil!"

Hej Wiweca och Gertrud och ni andra semesterfirare. Roligt att ni träffade mamma och Janne - ja, vad världen är liten ändå. I Umeå blåser det stormvirvlar med snö och är grått och trist. Nä jag tror att jag ska gå och pigga upp mig med en kopp te medan Siri sover middag. Kramar på er allihopa och vi skickar en extra stor kram till stora tjejen Agnes, 1 år.