fredag, februari 23, 2007

Mer sent

Det blev något tekniskt fel på planet, med försening som följd. Kanske har Markus lyft mot Umeå nu, annars ringer han snart och meddelar ny tid igen.

Av bara farten hann jag snudd på skriva klart min krönika, på ny rekordtid dessutom - 20 minuter!

När Siri vaknat tar vi vägen förbi Elgiganten innan vi åker till flygplatsen. Vi är i skriande behov av nya dammsugarpåsar, men det kryllar inte precis av sådana till vår AFK som vi fått låna av Martin. Detektivarbetet fortsätter ...

Nu ska jag läsa lite i underbara, underbara "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. Jag förstår inte varför jag inte läst den tidigare, men med vissa böcker är det så att de måste ligga och mogna till sig. Kanske hade jag inte tyckt den var lika bra om jag tvingat mig att börja med den direkt. Nu älskar jag den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ååå den är så fin, läste den i sommras, tror att det var ett tips från dig? Hoppas att han kommer nu, mannen!

Anonym sa...

Du vet ju att den som väntar på något gott väntar inte förgäves.
Har ringt till er båda utan svar är så nyfiken på hur flickorna ska reagera skickar en stor kram till sonen och ni andra förstås.

Catarina sa...

Ja, hoppas du har fått hem maken vid det här laget. Och hittat dammsugarpåsar.
MEN om du inte gjort det och inte vill fortsätta leta så kan du kolla in www.dammsugarpasar.nu. Det använder vi till jobbets dammsugare (man kan prenumerera). Dom har säkert påsar till eran också.

Mari sa...

Nu är han hemma. Siri lyste upp i ett glatt bebisleende och Humlan krumbuktade sig - och jag var såklart också glad. Vi har familjebadat och ätit soppmiddag. Nu väntar en lugn kväll framför tv:n.

Vilket toppentips Catarina! Det blev inga dammsugarpåsar för Siri sov så länge. Men nu är de beställda! Varför har jag inte tänkt på det tidigare?!