lördag, mars 31, 2007

God mat, bra sällskap

Markus yngsta bror Martin kom förbi på eftermiddagsfika och blev kvar på sen middag. Mycket trevligt med sällskap till vuxenmiddag utan Siribabbel. Lördagen till ära serverades en slags potatisgratäng, som efter en halvtimme i ugnen toppades med salami, persika, grillad paprika och fårost. Till det en rucolasallad med salladsärtor och pinjenötter samt peppar-creme fraiche.

På tal om mat så äter Siri nu mellanmål, lunch, mellanmål och middag från Semper eller Hipp. Igår när jag var slö och försökte amma henne till middag så ville hon inte ens ha. Känns ganska skönt, men jag tycker om att kvälls-, natt- och morgonamma henne. Däremot har inte mina bröst riktigt hunnit med i omställningen, så jag känner mig åter som Dolly och har ganska ont. Nåja, det ordnar sig säkert snart.

Markus och Hemi promenerar just nu hem Martin och jag sitter lagom mätt, nöjd efter ett litet glas vin och väntar på att vi ska kolla på "The squid and the whale".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Så bra att Siri äter Semper och Hipp (för Hipp är väl inte Nestle)du vet ju att jag bojkottar oseriös marnadsföring som drabbar tredje världen är det, det lilla vi kan bidra med är det bra.Bakar bullar och städar sovrum idag känner mig full av energi.
Vi ses snart kram från farmor svärmor och mamma.

Mari sa...

Nej Nestlé bojkottar vi så långt det bara går!

Jag, Siri, Karin och Arash har varit på loppis på kyrkan här i närheten idag, men det blev inga fynd. Nu ska Siri äta lite oxkött och grönsakspuré och hoppa i badet innan läggdags.

Jag tycker att du nästan alltid är full av energi, glöm bara inte bort att känna lugnet med en bra bok i uterummet. För Siri tar med sig gåstolen hem och hälsar till farmor att "Då blir det inte någon lugn stund, då blir det springa av!"