lördag, mars 31, 2007

Stilla lägenhet

Konstigt att sitta själv i köket/vardagsrummet klockan tio en lördagförmiddag. Markus är på bibblan och pluggar och Siri och Hemi ligger tätt, tätt tillsammans i sovrummet och sover.

Umeå Open pågår som bäst i stan och vi hade gärna sett Timbuk och Damn! samt Tingsek ikväll, men eftersom biljetterna är så dyra hade man gärna varit på festivalen hela kvällen och det känns svårt med tanke på Siri. Ja, ja snart åker vi ju till Gränsen och ska faktiskt lägga lite pengar på att ha ett eget skidåkarrum. Förra året bodde vi på madrass hos Jonas och Anja och det funkar bra, men nu när vi har Siri med känns det skönt att ha något eget. Dessutom ingår frukost i priset och det känns redan som en av årets höjdare. Hotellfrukost i dagarna fyra!

Nu ska jag sätta mig framför tv:n med en tallrik fiberhavregrynsgröt med rivet äpple, kanel och banan samt en kopp kaffe. Snart vaknar väl tjejerna och då blir det prommis i blek vårsol.

2 kommentarer:

Nybliven sa...

My-oh-my. Inte nog med att vi är i bebissynk och delar en massa åsikter (eller hrm... jag delar dina...). Vi äter samma frukost också. Jag börjar känna mig som en stalker... :-S

Mari sa...

Ha, ha ... för att väga upp det får jag väl baka din favvoefterrättskaka vid tillfälle!