lördag, mars 03, 2007

Tapas för myror

När Siri somnat igår skulle vi äta vuxenmiddag med ett glas vin / öl. När jag åkte iväg för att hämta maten kände jag mig lite sådär storstadsinnevånare.

Nåväl. Maten för närmare 400 kronor visade sig vara tillräckligt som förrätt för två. Gott, visst, men ynkligt lite. Men vi åt, satt länge och pratade och orkade inte fixa någon mer mat efteråt. Så nu är det dags att kompensera med grötfrukost.

Idag ska vi åka på stan. Hemi blir lämnad ensam hemma. Kanske inte det bästa med tanke på hennes kropp, men vi måste. Måste för min skull. Göra något tillsammans utanför hemmets väggar. Och så ska vi ju fika. Tror det blir en muffins och en småkaka idag.

2 kommentarer:

!ngela Bj sa...

Ha en jätte mysig dag å pussa Hemi från mig! kram

Hanna sa...

Kramar från oss i sthlm! Unna er glädje på stan! det ska vi oxå göra. PUSS