onsdag, april 18, 2007

Att raka en måne

Igår hade jag och Hemi en mysig kväll på tuman hand. Vi tog cykeln och cyklade/sprang en runda för att avsluta med en träningspass på gräsmattan med glad och alert hund som också passade på att ha ett ridgebackryck.

Idag har det varit sol, regn, snö och sol igen. Vi har bland annat varit på bibblan och lånat både barn- och vuxenböcker. Både igår och idag har Siri varit en trött tjej och sovit tre gånger istället för vanligare två. Hon är sig inte riktigt lik, lite mer gnällig och vägrar bestämt äta puré/gröt/välling. Bara mamma duger. Det som gick så bra med maten ... jag ser bara framför mig hur jobba-heltid-hela-sommaren närmar sig. Nåväl, det är bara en fas och det har man ju lärt sig - faserna kan vara väldigt korta.

Mellan snö- och regnskurarna lyckades jag och Humlan pricka in ett joggingpass. För mig stämde löpningen totalt idag (laddar inför Tjej-joggen). Det gick fort (nåja) och lätt, vilken underbar känsla det är när allt stämmer. Man har lagom kläder på sig, andningen harmonierar med löpstegen och även huvudet är med. Och sedan i slutet när man kan trycka i lite extra och det börjar bränna i lungorna ... oh, I love it. Hemi hängde med rätt bra, lite pepp med löften om att springa till bilen, springa hem till pappa och få mat hjälpte till.

Förresten har jag fräschat upp babygymmet vi har lånat, det är dags att låta nästa pyre använda det. En måne med bjällra i har varit favoriten, därav har ena sidan av månen blivit väldigt sugen på. Svart och noppigt blev avhjälpt med en rakhyvel (!) och en omgång i tvättmaskinen. Raka en måne, säg den som gjort det förut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Jag har rakat bort noppor från freddes finbyxor (70-talsmaterial), men aldrig en måne.

Mari sa...

Vi har en avnoppare hemma som faktiskt är bra, det är det enda jag kommit på att jag verkligen behövt från huset under vår Ume-vistelse. Ganska bra, tycker jag, att bara ha glömt en sak.

Livet på Storgatan sa...

Bra idé tycker jag!, jag har funderat på hur jag skulle göra utan en noppare!! Har ingen, men rakhyvel har jag! Längtar efter er! kram jill