måndag, juni 11, 2007

Dag ett, avklarad

Det gick bra på jobbet. En enkel nyhet att ro i hamn, många välkommen-tillbaka och eftermiddagskaffe i gemenskap. Åkte dessutom hem på lunchen och fick en Siridos. Annars har jag faktiskt inte saknat henne, har haft fullt upp med jobbandet.

Hon och Markus har varit på BVC idag, han fick en kommentar typ jag-hörde-att-ni-haft-svårt-att-få-tag-på-oss och säger till mig att "nästa gång du skriver något i tidningen för du baske mig åkta dit själv!". Tiomånaderskontrollen är avklarad och damen vägde 9,6 kg och var 71,5 cm lång. Utslagen, som de egentligen var där för, är nog värmeutslag och inte allergi. Det är ju bra!

Föräldralediga pappan har börjat läsa "Luftslottet ..." och kommer med all rätt att vara uppslukad ett tag framöver. Själv ska jag få mig en Ernstdos klockan åtta, tror han ska renovera en lada eller något.

Inga kommentarer: