lördag, juni 09, 2007

Det är stort

Jag vet inte vad som hände med självbevarelsedriften, men jag visar er bilden från dagens jag-älskar-att-plåga-mig-själv-stund. För det var med nöd och näppe jag överlevde Tjejjoggen idag. Jag tog mig runt, men 38 minuter för att springa 5,5 km är jag långt ifrån nöjd med. Svarta kläder, stekande sol, svart asfalt, inga svalkande vindar - ett tag kändes det som jag var ute på självmordsuppdrag.

Ja, ja, förra året när jag var där och jobbade med stor gravidmage pratade jag och fotograf-Maria om att nästa år - då skulle vi minsann springa. Så det är jag nöjd med, att vi faktiskt gjorde det. Blir till att klå tiden nästa år då ...

Kom hem vid fyra, Markus kom från Långnäs ungefär samtidigt och på två timmar hann vi diska, handla, svänga ihop middag med efterrätt för fem pers och ge Siri mat. Bra jobbat. Stilla middag utomhus, grillade nektariner och ananas med vaniljkesella, vaniljglass och kaffe i vardagsrummet. Trevlig pratstund med Tomas. Och nu, nu är det nog dags att kasta in handduken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du gjorde en fin prestation!

Anonym sa...

Jag tycker att du gjorde det jättebra, du _sprang_ runt hela vägen och fick barn ifjol! Hallå, det är 6 år sen jag fick barn, inte såg du mej springa:)))kram

Anonym sa...

En stor bedrift! Jag är imponerad av din beslutsamhet.

Kram

Sara sa...

Bra jobbat! Jag önskar jag hade gjort detsamma...

Mari sa...

Tack ni fina. Kan säga att det känns i lårmusklerna idag. Och i vadmusklerna. Och i magmusklerna.