måndag, juni 04, 2007

Rundvandring, del I

Jag har utlovat en rundvandrig i vårt hem. I vårt hemma. Idag börjar jag. Ute.

Utemöblerna vi målade förra våren i förgrunden, kallfarstun (som går under namnet kuvösen under sommaren) syns bakom.

Fin fönsterhasp till ett vardagsrumsfönster. Jag tycker om saker som är skavda och använda, det finns själ i dem. Även om det bara är en enkel fönsterhasp.

Äppelträden har slagit ut i blom framför blomplanteringen med belysning som går under benämningen "blomsterön".

5 kommentarer:

Sara sa...

Det är så finfint erat lilla hus tycker jag!

Nybliven sa...

Mysiga detaljer! Får mig att inse att vi också MÅSTE skaffa fina utemöbler. Det ska vara en njutning att sitta ute, inte en iögonstickande plåga...

Anonym sa...

Erat hus ser hur fint ut som helst. Jag kör förbi det varje morgon när jag åker till jobbet!

Mari sa...

Tack Sara!

Våra utemöbler har egentligen passerat bäst-före-datum för länge sedan (en relik från min barndom i mörklaserat trä) men vi målade dem flitigt förra våren. Oljefärgen gjorde nog att Siri tog sig en extra svängom i magen och ont i ryggen hade jag. Men nöjda blev vi. Jag gillar den här gamla modellen på utemöbler.

Jessica, bor du här i närheten? Inte genar du väl genom busspassagen ;)

Anonym sa...

Marie: Vi bor vid Konsum!!! Om jag genar..hmmm...ibland så händer det (läs ofta). Barnen går ju på dagiset precis vid gränsen!

Ps. varför blir jag "anonym" trots att jag länkar..???