söndag, juni 10, 2007

Rundvandring, del III

Kallfarstun är det rum vi lagt minst energi på, men tanken är att vi ska isolera och lägga in ett nytt golv (rester från ett annat golv som nog ska räcka). Här har vi bara målat väggarna.

En plåtlåda vi hittade i uthuset rymmer nycklar och växelpengar. Stjärndraperiet köpte jag för flera år sedan och går på timer så när man kommer hem på kvällen glimrar det välkomnande.

Kristallkronan har hängt i huset långt före jag och Markus köpte det, den hör liksom till. Den har dock fått flytta från vardagsrummet till hallen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att få se huset genom din lupp! Kram och sov gott och lycka till imorgon!

Anonym sa...

Jag säger också lycka till (antar att det är jobbstarten som menas) och bra sprunget!

Mari sa...

Tack för lycka till:en. Var lite nervös igår kväll, men det har gått bra. Resultatet ser ni i morgondagens tidning, ingen prisvinnande artikel men ett ok första dagsverke i alla fall.

Anonym sa...

det blir extra kul att läsa teninga några veckor framöver dvs...Skönt att det gick bra!

Anonym sa...

Det verkar vara en vacker kristallkrona..jag är inte speciellt mycket för "tingeltangel" i vanliga fall men det är nåt speciellt med kristallkronor...*kramar*

Mari sa...

Tidningen, ja. Det känns lyxigt att hämta den från brevlådan på morgnarna. Men ofta när man börjat jobba och speciellt då redigera är det liksom en antiklimax när man inser att man nästan läst allt redan ... Jo, det gick bra men när jag nattade Siri somnade jag själv en stund!

Och Lisa, det är faktiskt en vacker kristallkrona och den blir ännu finare när den har en historia. Kanske har du rätt, i att det är något speciellt med kristallkronor.