söndag, juli 01, 2007

Lista

Nämn något som gjorde dig glad igår: Igår var en helt vanlig ledig lördag, så som vanligt var det mycket som gjorde mig glad. Kaffe hos Jonas och Anja, thaimat och film. Det som gjorde mig gladast var kanske att jag fick en squash-planta av Daniels mamma när jag och Hemi kvällspromenerade förbi hennes hus på kvällen.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov, eller kanske halvslumrade medan Siri satt och lekte i sängen.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Valde fotbollsbilder med fotografen.
Det sista du sa högt? Då får vi nog ihop det! (till fotografen om uppslaget jag jobbar med)
Det senaste någon sa till dig: Dom ligger inne nu, Mari (samma diskussion som ovan ... den längre versionen skulle lyda "Bilderna ligger inne i systemet nu" ...)

Vad har du druckit idag? Kaffe, vatten, juice.
Vad var det senaste du åt? Äcklig färdigmat från Ica, utbudet är inte det bästa en Summer games-söndag ... Vi måste storhandla. Snart.
Vad var det senaste du köpte? En jeansväst på second hand.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vinröd på utsidan och vit på insidan (skumt nog). Sedan midsommar har också en ritad molnformad figur i barnhöjd tillkommit på det vita ; )
Vad är det för väder hos dig nu? Solig kväll. Ser det ut som.
Godaste glassmaken? Choklad.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jepp.
Sover du tungt? Både och. Sover mig igenom grannens starta-bilen-mitt-i-natten och tidig sophämtning, men vaknar när Sirre piper till.
Drömmer du mardrömmar? I perioder.
Trivs du med ditt jobb? Ja.
Favoritklädsel? Något jag känner mig lagom fin i. En bra dag känns tighta jeans som universalknepet för en lyckad outfit.
Favoritlåt just nu? Otroligt nog ingen speciellt just nu.
Vad ser du om du tittar till höger? Redigerarna, tomma kaffekoppar, berg med anteckningar och tomma Loka-flaskor.
Vad gör dig glad just nu? Blommorna och det ätbara i trädgården och min familj, alltid.
Vad ska du göra härnäst? Göra ut några sidor och cykla hem.
Höger el vänsterhänt? Höger.
Humör just nu? Flyter med strömmen. Helt ok med andra ord.

Favoritgodis? Lösvikt och choklad.
Kläder just nu? Anpassad till jobbet på sportredaktionen, jeans, t-shirt, hästsvans.

Sommarplaner? Jobba. Vill ha en mini-mini-semester med min sambo på fredag, skofynda i Luleå och lunch på Mat&Prat och så hoppas jag på en tur till stugan - för maximalt med ro i själen.
Hur många kuddar sover du med? En.
Spelar du ngt instrument? Det var ju det där med den gamla tvärflöjten ... men nej inte i dagsläget.
Morgon eller nattmänniska? Blir otroligt kreativ på kvälls- nattkvisten, men just nu behövs den tiden på dygnet till sömn för att orka med morgondagen.

Vad är viktigast för dig? Men det är väl saker som är viktigast för de flesta. Att de mina får må bra och utvecklas. Att jag får göra detsamma.
Är du kittlig? Ja.
Snarkar du? När jag är förkyld.
Stjärntecken? Våg.
Äckligaste insekten? Orkar jag inte lägga energi på att tänka ut.
Stökigt el välstädat? Välstädat.
Längtar du mest efter just nu? Någon god mat.

Inga kommentarer: