onsdag, augusti 29, 2007

Mitt i

Halsontet är tillbaka med förnyad kraft, men jag försöker ignorera. Idag har vi varit på Beijers, väntat på hjälp lääänge precis som alltid, och slutligen beställt golv till kallfarstun. En gedigen trähistoria med vitpigmenterad oljebehandling, eller något sådant. Siri tyckte byggvaruhus var toppen. Massa gångar att krypa i och massa massa saker att undersöka. Rullen med gummitätning stannade hon vid länge, och tuggade eftertänksamt på.

Vi har också dammsugit trossbotten, skurit tjärpapp och börjat häfta dit det. När vi ändå höll på plockade jag fram vantar och handskar, spacklade efter några bortplockade hyllor i sovrummet och rensade lite allmänt medan Markus var och köpte en ny del till bilen som självklart gått sönder.

Vardag mitt i livet, helt enkelt.

4 kommentarer:

Sara sa...

Väntan på Beijer, det känns igen...till slut vill man bara fara hem och strunta i alltihop!

Anonym sa...

The trailer is in town!

Anonym sa...

Jag längtar efter er och ert hus, vill ha ett eget...
Ses himla snart nu!
Kram

Mari sa...

Jo, Sara, den väntan brukar göra mig helt matt och viljelös när man väl får prata någon. Det är ett ställe som riktigt kan suga musten ur en, upptäckte vi när vi var i renoveringsträsket.

Ingela, vi kollar in the trailer i helgen!

Jepp Anja, förstår hustankarna. Bara trist för oss att huset kanske finns i Kiruna, vi kommer ju att få se eran söting (ja och er såklart) så sällan då ...