torsdag, augusti 16, 2007

Nyheten

Eftersom jag skulle ha ett avgörande samtal på jobbet idag kände jag, för min egen skull, att jag ville göra mig fin. Duschade, fönade håret, sminkade mig lite och valde kläder med extra omsorg, allt medan jag samtidigt fixade mellis, lekte med och bytte bajsblöja på Siri (Markus var på Fårön med hundarna och Jimmy).

Fylld av självförtroende och fräschör cyklade jag iväg, i hyfsat god tid. Efter tio meter började det spöregna. Och blåsa. Så innan jag var framme var jag varken fräsch eller torr, snarare nyduschad men inte av det positiva slaget.

Men det gick bra ändå.

För jag har blivit erbjuden jobb. Ett års vikariat som samhällsreporter. Ett år på schema, fasta tider ... heltid. Det är så bra som det maximalt kan bli. Alla detaljer är inte lösta, till exempel ska Siri inte in på dagis förrän efter jul. Men vi har ju tur som har farmor och farfar. De dagar som inte går att lösa i höst för jag helt enkelt vara föräldraledig på och så tar de in vikarie för mig.

Så ser det ut.

Jag har jobb.

Ett helt år framöver.

Det är dags att säga det igen: YES!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra hurra hurra vad du är bra! Och tänk va många föräldradagar ni sparar! Och ekonomin mm mm mm Och angående regnet och sminket, så vid det här laget så vet dom ju redan hur snygg du är. Måste firas! Har ni barnvakt imorgon? Blir det thaikäk ( thaigarden) till middag med paret Lidström? ( det kanske inte passar så bra ihop med 10 v programmet?)( innan bion isf) Kram kram

Catarina sa...

Grattis!
Vad roligt att du fått jobb och dessutom med det du tycker om och är utbildad till. Grattis, grattis

Anonym sa...

Fantastiskt. Grattis till dig =)Tänk ett jobb som DU är utbildad till, Fil.Kand!
Du är en fin förebild för mig.

Kram !ngela

Anonym sa...

många grattis... men det känns: SÅKLART! Det är du värd.

Flingan sa...

Stort, stort GRATTIS!

Anonym sa...

Grattis Mari!

Mari sa...

Tack så mycket!

Anonym sa...

Grattis!
Jag läser och njuter fortfarande av din blogg även om jag sällan kommenterar.
Men jag blir alltid så glad och eftertänksam när jag läser dina ord. De får mig att se vad jag själv har och får mig att komma ihåg att njuta av vardagen.
Så jag hoppas det kommer en bok så småningom!
// Maria

Mari sa...

Hej Maria, tack för dina ord. Roligt att du upplever min blogg så, träffade en tjej igår när jag tränade som kommenterade mina krönikor på ett liknande sätt. Min idé var att vara ett alternativ till alla humormammor som skriver lustiga och ironiska betraktelser från förlossning/mammaskap ... ja det finns ju en hel del sådana. Jag vill visa på den fina vardagen (inte bara, dock) med föräldraskap.

Boken ja ... det var ju den jag skulle ta tag i i höst när jag blev föräldraledig igen. Nåja, någon dag i veckan blir jag väl hemma. Bra att du påminner mig. Jag vill ju!

Gudmodern sa...

Grattis till nya jobbet Mari!

Mari sa...

Tack Karin!