fredag, augusti 03, 2007

Summering

Idag har jag haft en sådan bradag, utan speciell anledning alls. Det behövdes, känner jag. Har prommat tjejerna, städat, tvättat, fortsatt klä om kontorsstolen ... allmänt pyssel med allmänt harmonisk familj.

Enda smolket i bägaren är den besvärliga huvudvärken jag dras med. Tur att jag gör mitt sista skift på redigeringen ikväll, mina axlar behöver vila.
För ett tag sedan nyttjade jag min födelsedagspresent - ett presentkort på massage på Stadskällan - och massören påpekade att jag hade mycket spänningar i en axel. Jo, tjena!

Hade precis kommit hem från egostunden när nattchefen ringde och frågade om jag kunde börja två timmar tidigare. Det tog inte lång stund innan jag loggat in på jobbdatorn innan axlarna åter var uppe vid öronen kan jag meddela.

Helgen ägnas annars åt nya matrutiner och kanske gör vi också ett besök i stugan i Skellefteå. Åka båt, sitta vid elden och blicka ut över vattnet, spana in stugans nymålade väggar. Det låter inte helt fel va?

Inga kommentarer: