måndag, september 17, 2007

It's raining man

Min dag, till största delen bestående av
av- och påtagande av allt blötare regnkläder:


Lugn morgon hemma med välling framför brasan (Siri) och kaffe till slutet på hyrfilm (jag). Sedan förmiddagspromenad med sovande ettåring under vagnens regnskydd och blöt, lite småsur hund. Trillade in hos Siris farmor för en kopp te. Av med regnställ, dyblöta handskar, mössa och kängor. Lånade cykel och trampade iväg i regnet för att handla lite mat medan tjejorna var kvar. På med regnställ. Lämnade maten hemma och cyklade för att hämta damerna. Drog av mig regnkläderna, eftersom Siri just skulle få lunch.

Ja och sedan skulle vi ju hem så det var bara att dra på sig regnställ och fixa med vagnens regnskydd för att promma till hus nummer 51 på Ankarskatavägen. Eftersom Hemi och Siri skulle hänga ut hos farmor och farfar ikväll fick Hemi stanna kvar, för att slippa vätan.

Fixade lunch och "nattade" Siri. Mysigt med blåsande regnbyar mot plåttaket. Eldade, torkade byxor och jacka så nära kaminen jag vågade och tog det lugnt - tills det var dags för uteliv igen. På med regnkläder och iväg med barnvagnen till farmor och farfar. Lånade där cykeln igen och trampade till jobbet. Så ... nu är det bara hemfärden kvar om några timmar.

Kan säga att jag vred ur handskar och strumpor när jag kom till tidningen. Och före jag började mina åtta timmar på jobbet kändes det redan som jag gjort mitt arbetspass.

Inga kommentarer: