söndag, september 30, 2007

På Fåröberget

Gjorde en lite utflykt till Fåröberget i solen igår. Familjen Lidström gjorde oss sällskap med fullpackade ryggsäckar - kaffe, korv, godis ... you name it.

Efter ett tag kom Marcus och Carol och Jimmy och hundarna och gjorde oss sällskap. När jag satt med ryggen mot en sten och kaffekoppen i handen tänkte jag på när jag satt på samma ställe i vecka 40, 41 eller 42 (minns inte exakt) och njöt av sval kvällsluft.

Annars har vi ätit gott med Lidströms, sovit jättedåligt en natt (fredags, Siri blev jätteförkyld) och bra (inatt). Markus är på hockey, Siri sover fortfarande middag och jag ska börja så smått med middagen. Hemmagjorda gnocchi med citron och valnötter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skön helg! Mysigt!
Middagen lät god, får man recept om det blev bra?
Jag bakar morotskaka och har just skickat Jonas till affären för 2:a gången, pga saknad av ingredientser....

Mari sa...

Mmm ... morotskaka, en av mina favoriter. Speciellt i hösttid. Dricker kryddigt te också.

Men NEJ maten blev inte bra. Huvva, sorgligt när man verkligen ansträngt sig och lagat mat i timmar. Som små degiga klimpar, dock i god sås. Men som sagt, det var verkligen ingen hit!

Anja och Jonas sa...

Antiklimax med maten... det lät ju supergott!
Morotskakan blev deluxe, tack vare springpojken! Och man skulle ha citronsaft och skal i glasyren ovanpå, det gjorde susen! Ska bjuda dig på det när du har fikadag!