tisdag, november 20, 2007

Sovande barn

Bland det vackraste man kan göra är att bära in ett sovande barn.

********

Och det har jag haft turen att få göra efter min och Siris förmiddagsutflykt. Vi har tankat bilen, varit på Reprisen och hämtat vilfåtöljen jag fyndat (tillsammans med oanvända stövlar, sprillans nya höstskor, en ritleksak och en långklänning som ska bli barnkläder och en bakform - 140:-). Vi passade också på att äta lunch på café Humlan. Från det vi kom till vi åkte, sammanlagt dryga timmen, åt Siri konstant. Bakad potatis med laxröra, sallad, kyckling, morotskaka, ananas, oliver ... allt som fanns på bordet. Ja, och sedan somnade hon i bilen på vägen hem.

Nu ska jag gå ner och göra en brasa. När vi eldar pilträd luktar det rökelse i hela huset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt det lät med reprisen! Senaste gången vi var där (i somras) fyndade vi en mammaklänning i jeans som nu blivit tre par byxor till Buffy, en stråhatt som hon nu lekt sönder och en vacker trästol som står i stugan. Grattis till dina fynd!
När jag får lön ska jag åka till Myrorna i Skärholmen, tror jag.

Mari sa...

Ja det är verkligen kul att fynda 2-hand, dessutom känns det bättre för samvetet! Här i Piteå flyttar Kupan till större lokaler så när de öppnar blir det genast ett (förhoppningsvis) fyndbesök dit.