måndag, december 03, 2007

Lördagen

Det här är en bra stund fångad på bild. Markus sitter bänkad framför stereon och spelar skivor på hög volym samtidigt som han smuttar på en öl. Siri är lämnad hos mormor och moster och själv fixar jag frilla och smink i lugn och ro samtidigt som jag sjunger med i gamla klassiker.

Det är den där stunden då man har en bra känsla inför kvällen. Och den känslan höll i sig. För tidningens julfest var förlagd till Gästgivargatan - samma ställe som vi ska ha vår bröllopsfest på i augusti. Kul att få "provfesta" i lokalerna.

Jag hade på känn att firandet skulle vara där, så jag blev inte besviken. Själva atmosfären är ljuvlig. Att julbordet är det bästa jag ätit och att presentationen var underbar drog inte heller ifrån. Jag har svårt att rangordna, då enkla saker som sill och köttbullar var himmelska. Men laxen ... och lingonbrödet ... och revbensspjällen ... och björnen ...

Inga kommentarer: