lördag, februari 16, 2008

Blött i skorna istället för utanför skorna

I dag har följande hänt:
  • Humlan tyckte det var frukostdags vid femsnåret.
  • Siri klev upp runt halvsju.
  • Vi har fikat på Krokodil med vänner.
  • Siri har varit på sin första hockeymatch. Piteå vann.
  • Jag har rensat lite i garderoberna, ett projekt jag tänkt ta mig an länge.
  • Vi har nallat på sovbudgeten, shit klockan är ju halv tolv. Och vi har inte ens gjort något speciellt.

Men mest av allt har följande hänt:
  • Siri har kissat i mina fina (visserligen välanvända och nötta, men ändå fina) Clarks-vinterskor. Hur det gick till? Hon ville sitta på potten, vilket hon vill ofta nuförtiden, men som vanligt utan resultat. När hon ställde sig upp och travade iväg skulle jag bara plocka undan tidningen vi läst. Sedan hörde jag några bekymrade oj-oj-ooooj.

    Hon kliver ofta i några av våra högskaftade skor och står och provar mössor i hallen. Men i dag hände alltså en olycka. Kissiga mockaskor känns inte det lättaste att renovera.

    Rackarns skitunge! Eller ska jag säga kissunge?

Inga kommentarer: