tisdag, mars 04, 2008

9A

Jag hade en fin dag i Luleå för mig själv. Strosade, provade, lunchade i lugn och ro. I shoppingväg blev det inga extrema mängder. Kanske visar en något smakprov här i morgon.

Innan jag går och lägger mig måste jag bara kommentera tv-serien "Klass 9A". Det är verkligen public service när den är som bäst. En sak jag tänker på varje gång jag ser ett avsnitt: Lärarna visar fysiskt att de bryr sig om eleverna. Ser eleverna. En kram, en klapp på ryggen, en handskakning. Det är fint. Fina lärare är livsviktigt.

Jag kommer alltid att minnas mina livsviktiga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det bra och intressant. Jag missar det inte, speciellt med tanke på att det kanske blir min nya proffession, lärare. Först ska jag iofs vara elev i fem år... Espressomaskinen står redo, passar tisdag nästa vecka? kram.

Mari sa...

Tisdag passar fint. Vi kommer efter middagen! Olle ropade glatt hej och hejdå uppifrån trädkojans tak när jag lämnade Siri imorse.