onsdag, mars 26, 2008

Skämmes

När man bloggar blir det automatiskt redigerade delar av verkligheten som avhandlas. Men livet är ju inte bara roligt, fint, kärleksfullt eller tokroligt (barnkiss i dyrvinterskorna), utan ibland är livet skitdag på jobbet, trött unge vid middagsbordet.

Och så kommer min mamma in genom dörren. Med Siris glömda täckte och kudde.

Och jag har ingen energi att bry mig om. Utan äter på och plockar undan.

Så åker mamma.

När jag lagt Siri slår det dåliga dåliga samvetet på hela mig. Jag ringer henne, hon förstår, så klart hon förstår för det gör hon alltid. Hon har också haft en jobbig dag på jobbet och då mår jag lite sämre för att jag inte hade ork. Men jag är glad att jag ringde i alla fall.

Så kan livet också vara, en dag i slutet av mars.

Älskar dig, mamma.

Inga kommentarer: