tisdag, mars 25, 2008

Solkinder

Det händer saker i Sirilutten nu. Nya ord bubblar fram, sånger, uttryck. Hon bygger höga torn med Duplo, bäddar åt dockan, har högläsning av böcker, dukar med Bamsepapperstallrikarna.

"Sitta hä" uttalas tillsammans med handklapp där man ska sitta. Det är också mycket "Aj, aj, aj" och så ska man titta var hon har ont, ofta på fingertippen.

I söndagskväll hade hon 39,5 i feber en sväng, men måndag var hon åter kry. På eftermiddagen bröt hon ihop och grätgrätgrät. Inte ens nappen ville hon ha. När vi frågade var hon hade ont pekade hon i munnen. Säkert en tandusling som jäklas. Efter en alvedonsupp och femtioelva sånger blev hon som pånyttfödd igen.

Igår gjorde jag, tjejerna och svärmor en tur på isen med matsäck. Fint, ljust men lite kallt att sitta stilla någon längre stund. Hemi hade dessutom jobbigt med att vakta matsäcken från andra motionärer.

När vi åkte på Sannas kalas senare solhettade det på kinderna. Äntligen! Efter fem dagars ledighet borde man vara mer redo att jobba än så här. Jag vet inte vad som tagit åt mig, men jag har lagt mig halv tio flera kvällar i rad och känner mig slut trots att vi bara gjort kul saker i påsk.

Dags att ta upp den försakade yogan ikväll kanske, då blir det möjligvis bot och bättring.

Inga kommentarer: