söndag, mars 23, 2008

Sytt och gjort

Tur att morgondagen också är ledig, känns bra med en hyfsat oplanerad dag då man kan handla inför arbetsveckan och sånt.

Vi har haft en rolig och intensiv helg med mycket umgås. Pierre har sovit här två nätter och vakthunden Hemi har inte ens lyft huvudet från lakanet för att berätta att någon kom in i huset mitt i natten. Snacka om vakthund ...

Igår var vi på dop, därav bilden ovan. Majken fick en hemmasydd förklädesklänning och en spjälsängsdekoration i samma tyg. På kvällen sov Siri med sin moster hos morfar och Angela. Vi gick ut på Valdino.

Lunch idag med Kåhrströms och Pierre, fler än så ryms vi inte runt vårt lilla matbord. Och så påskmiddag hos Siris farmor och farfar. Känns som man inte borde bli hungrig på flera dagar ... men en kopp te går alltid ner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mari!

Vad nyfiken jag blev när jag läste om den nyfunna promenadvägen! Den måste vi testa snart!

Bosco hälsar till Hemi att han fyller 5 år idag, så nu är vi lika gamla! Titta in på kennel Evergraces så får du se en bild på mig när jag var jätteliten, *blink*!

Unknown sa...

Majken och Molly har tur som har så fantastiskt kreativa människor runt sig. Tack för den finfina presenten!

Anonym sa...

Hej!
Jag har sandborgewa@hotmail.com!
Ha en fin dag.

Mari sa...

Jepp, visst ska vi testa promenadvägen ihop. Snart, tycker jag! Grattis till femåringen, lite bus finns det kanske ändå kvar i kroppen. Nästa vecka börjar Hemi kurs, vi tänkte ju att det skulle vara vår och varmt ute då ...

Varsågod, Majken med familj. Kul att ni gillade.

Ewa, thanks. Jag mejlar dig. På fredag. Kram.