lördag, maj 03, 2008

Inför Vårruset: minnesanteckning

Förra gången jag sprang efter gångvägarna hade jag långkalsonger, långbrallor, underställströja och alldeles för stor löparjacka. Och mina gamla dojjor.

Idag hade jag tightsen och ett linne. Och nya skor.

Sprang hemifrån (korsningen Kolmila/Ankars) bort mot lill-Konsum, ner mot Fårön, efter vattnet, mellan fotbollsplanerna på Norrstrand, förbi minigolfbanorna, badplatsen och småbåtshamnen, över Sundsgatan, genom Badhusparken, över Timmerleden, hamnen, tillbaka över Timmerleden, förbi Coop, busstationen och Källbo, spurtade uppför backen vid Cykel och Fritid, rundade pappas hus och sedan gångvägen vid Musikhögskolan och små kvartersvägar sista biten hem.

Tog cirka femtio minuter. Jag är nöjd. Trött i kroppen. Nyduschad. Nu är snart hockeyn slut, så snart ska jag också sätta mig i soffan.

2 kommentarer:

Livet på Storgatan sa...

Hej Mari! Tack för en trevlig stund idag, alltid mysigt!
Kändes som katastrof när jag åkte,inte kul, jag känner mig inte alls pedagogsik, som du förstår, pissigt! Känner mig allmänt upphängd och nersläppt! Ja, ja allt går över!
tycker om dig väldigt mycket, kram vännen!

Mari sa...

Älskade Jill, tack själv. Det var jättemysigt att äta frukost med er.

Jag tycker att du var jätteduktig när ni skulle åka, det är inte lätt att kämpa själv och ibland måste man bara hålla fast vid vad man bestämt. Även om man känner sig som en skit och helt slut efteråt.

Vi ses någon kväll i veckan, kanske onsdag? Många kramar.