söndag, juni 15, 2008

Då springer vi igen

Tjejjoggen i Sjulsmark igår. Jag och Lina följdes åt hela vägen och det var perfekt, vi turades om att dra.

Vi sprang den 5,7 kilometer långa sträckan på 32 minuter blankt. Och då gick första kilometern ruskigt sakta. Sex minuters bättring sedan förra året = klart godkänt.

Men viktigast av allt: Det var roligt. Jag njöt. Nästan hela tiden. En släng av illamående med några hundra meter kvar till mål, som jag dock övervann och efter det kom jag in i andra andningen.

Jag och Lina sprutade mot mål, vår duell blev till och med omnämnd i högtalarna. Exakt samma tid fick vi och nummer 76 och 77 på resultatlistan.

Tyvärr vann ingen av oss resechecken på 10 000 kronor. Den hade annars suttit fint.

När vi kom hem satt snyggt blågul-klädda familjen Lidström och väntade på bron. Grillning, god dessert och fotboll. Syster min stannade hemma som barnvakt och vi cyklade till Sarah och Jon-Oskar och åt lite mer dessert, drack gott vin och surrade ytterligare någon timma. Kudden var rätt skön efter det.

2 kommentarer:

Pierre Wikberg sa...

Duktigt joggat av dig.

Har själv försökt motionera en del på sistone, men jogging och jag kan inte komma överens.

Sen det här med andra andningen... har inte riktigt träffat han heller... min första andning vill aldrig slänga in handduken:)

Ser fram emot att komma till hem snart, verkar som det blir i början av augusti.
Jag och Hjalle försöker ju slå igenom som porrfilmsindianer här i ÄL-ÄJ. Tydligen är det juni som gäller om man vill lyckas som indian.

Hoppas husplanerandet/bygget går bra.

/ Pierre

Mari sa...

Tjena Pierre!

Det där med joggning (att kalla det löpning vore övermaga) är svårt. Jag har länge innerligt avskytt att springa, men på något magiskt sätt kom jag över till andra sidan. Tror räddningen stavas mp3-spelare - så jag slapp höra flåset.

Nu tycker jag att det är den största konditionsmässiga utmaningen, för man tävlar liksom hela tiden mot sitt eget huvud och det är ju inte helt lätt ...

Får väl önska lycka till med indiankarriären, men skiter det sig blir det kul att ses där i augusti.

Och med husbyggarplanerna går det ... dåligt. Just nu är vi (jag?) inne på att bränna ner och bygga nytt. Hm, förvirringen är total.

Ha det gott, så ses vi snart hoppas jag.

Kram