fredag, juni 13, 2008

One earth

Det blev ett stressigt och irriterande slut på jobbdagen. När jag med dåligt samvete trampade iväg till förskolan var det med inställningen att jag skulle måste åka tillbaka och jobba ett tag till.

Det var fantastiskt skönt i hjärtat att få hämta Siri på Tallkotten. Och så var mamma och syster hos oss när vi kom hem. Karin hade fixat god, hemgjord lasagne och sedan busade vi med Siri innan hon gick och la sig.
Vi vuxna åt chokladdoppade jordgubbar och söta syster min fixade oss alla lyxigt fotbad. Och en kollega löste mitt jobbproblem!

Sedan de åkt har jag svängt ihop en pastasallad inför morgondagens äventyr. Springkläderna är framplockade, mp3-spelaren ska laddas och småplock göras klart. Tjejjoggen imorgon, med andra ord. Jag har nyss druckit en kopp kaffe här vid datorn.

Solen är kvällsvacker och fönstret står öppet mot trädgården. Jag känner ro i själen. Det var nog ett tag sedan sist, slår det mig.

Och det här halsbandet (en sammanflätning av fredstecknet och livets träd) har jag beställt idag. Blir fint kring halsen. Kanske till bröllopet?

Godnatt, vänner.

2 kommentarer:

Flingan sa...

Vilket vacker halsband!
Vart vänder man sig för att beställa ett sådant? Det där halsbandet skulle jag vilja ge min syster, det skulle passa henne perfekt.

Mari sa...

Hej, jo visst är det! Finns på accessora.se, jag beställde mitt i fredags så det borde finnas kvar.