tisdag, juli 01, 2008

the dress

Brudklänningsprovning idag. Spännande så det förslår. Och svettigt efter grym uppförsbacke. Nåväl, jag kan faktiskt inte riktigt uttala mig ännu. Tyget kändes svalt och fint att ha på, men klänningen var inte ihopsydd alls, bara nålad och alldeles alldeles för stor. Det nålades och testades en bra stund.

På eftermiddagen ringde skräddaren igen med en ny idé på "upptaget" som ska göras fram och bak. Det låter superbra, och jag förundras över att jag inte kläckt lösningen själv.

Under provningsproceduren såg jag en "riktig" brudklänning som hängde i väntan på att sys in eller ut. Det blev en skön bekräftelse för mig att jag gjort rätt i valet av en alternativ, mer avslappnad hippievariant (så utflippat som det kanske låter nu är det inte!).

Och efter jobbet: sill och potatis och folköl ute i solen. En cykeltur med familjen. Och vanliga kvällsläsningen: Lill-Zlatan och morbror Raring. Fattar inte att hon tror sig hela den boken. Men det gör hon.

Inga kommentarer: