fredag, augusti 29, 2008

Klarsyntheten som behövs

Jag kan skriva ett reportage hyfsat ofokuserad. Som idag, i bastuvärme på kontoret, till ljudet av byggjobbare (som fått upp delar av en vägg till mitt nya kontor, mitt e g e t kontor!). Men innan jag lämnar ut den eller redigerar in den på någon sida måste jag ha en stund av klarsynthet. En stund där allt är stilla och fokuserat i huvudet.

Jag sitter hemma nu och det är fredag kväll. Men så fick jag ett sådant 'anfall' så nu har jag läst igenom två artiklar till nästa nummer av Extra. Det kändes bra. Nu är jag säker.

Markus bjöd in sina föräldrar på spontan middag, vi har ätit, druckit rödvin och surrat. Trevlig kväll!

På tal om mat åt jag lunch med Ingela, det var trevligt att få frossa i lite bröllopsdetaljer tillsammans med henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det har verkligen varit bullrigt på jobbet ett tag....
Hoppas på lite mer lugn i morgon dvs!
Synes!