måndag, september 29, 2008

Hemma igen

Hemma igen.

Promenera, shoppa, sol, bra läge, fantastiska restauranger, matkultur, vinkultur, samtal, bio, kaffe, bikram yoga (otroligt vacker lokal i lyxigt vitt kakel mot mörkt sobert trä, ursnygga handfat, lyxduschar i halvcirkelformat rum och supersuperhäftig klass), möten, vila, berusning, Rosendal.

Saffranshonung, bisalva, mjuka tröjan, festklänningen, hemplockade kastanjer i väskan hem.

På dagis kastade sig Siri i min famn efter att ha utstött små gutturala läten under springturen in i mina armar. Min flicka!

Full av energi har jag bytt köksbord ikväll, det blir fint!

Har en del kameramobil-bilder, suddiga, alla (nästan!) tagna i olika matsituationer. Kommer sedan, nu ska jag samtala med maken.

4 kommentarer:

!ngela Bj sa...

Välkomen hem till Norr! Det låter som att ní haft det mysigt.

Kram på dig

Sara sa...

Jag plockade också med mig kastanjer, visst är de fantastiskt fina! Som en taggig skattkista som öppnar sig - och färgerna sen, den limegröna mot det vita och mörka rödbruna.

Anonym sa...

Tack för en fantastisk långhelg.
Vi måste träffas snart och prata bild v/s ord.

Kramar

Mari sa...

Hej Ingela, jo det har vart bra. Kram.

Jo kastanjerna är jättefina. Jag har haft lite hemmainspiration och fixat med lite småsaker senaste dagarna. Kul!

Sarah, tack själv. O, så härligt det har varit. Kom hem till mig och drick te någon kväll! Jag är hemma, utom imorgon.