tisdag, oktober 07, 2008

Det var då

Fick tillbaka bärsjalen som Sanna och Aron lånade och tog hem den från jobbet idag.

När jag och Siri var uppe i sovrummet tidigare ikväll berättade jag att hon ofta sov i den när hon var bebis. Hon ville genast testa den. Och tänk. Den fungerade precis som då. Direkt myste hon ihop sig, la hon en arm runt min hals - och stoppade tummen i munnen! Hon som aldrig suger på tummen. En lång stund lutade hon sig mot mig. Riktig flashback. Såhär såg det ut med bebis-Siri i bärsjalen hösten -06.

Idag påminde mig förresten Lina om att det är exakt två år sedan jag började skriva krönikor. Just nu är jag mycket i tankarna på hur länge jag ska fortsätta. Fram till jul i alla fall, tänker jag.

Och på tal om Umeåtiden pratade jag och Markus om den när vi var på barnvagns- och hundprommis i helgen. Hur bra vi hade det. Hur mycket tid som fanns, bara för familjen. Även om det var frustrerande och lite livet-på-vänt så var studierna bra för föräldralivet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Good times.

Mari sa...

Yes, snart kanske era! Umeå är fantastiskt.

Anonym sa...

Kom på den där tekoppen när du vill! Jag är hemma i stort sett alla vardagskvällar.

Mari sa...

Ja! Kanske till veckan. Jag har en liten present till er! Jag ringer.