tisdag, oktober 28, 2008

Så lär vi oss ett nytt ord: Höstblåsor

Jag får en del frågor om hur jag mår, med tanke på Extra. Sådär kan jag kanske svara. Rädd för att gräva ner mig djupt, mån om att gå vidare utan att känna mig frustrerad och bitter. Därmed också lite orolig för att inte våga känna. På riktigt. Ungefär så. Och mer känslig än vanligt för små små halvelaka kommentarer.

Har i alla fall haft en ledig, skön helg med lite (om ingen) eftertanke.

I lördags åkte vi till Luleå, åt på Kulturens hus med vy över vattenspegel. Fantastisk anka och honungsslungade rotsaker och ett glas rödvin smakade fint, men inte superbra service och en lite kall atmosfär med neonbar.

Sedan såg vi Klungan och jag instämmer i min kollega Torbjörn Carlssons recension.


I måndags cyklade jag till dagis i min fuskpälskrage och barnen undrade ivrigt varför jag hade en varg kring halsen. Vargen har jag i alla fall matchat med min egensydda lurviga mössa i bästa kosack-stil.


Ja och sedan blev det tisdag. Siri är hemma från förskolan med åkomman höstblåsor (fint namn på sjukdomen i alla fall). Onda blåsor i munnen (och därmed ofantliga mängder rinnande saliv, har nyss bytt tre plaskvåta tröjor på mindre än en timme) och hög feber. Kära syster ryckte in och lät mig gå på två möten, men resten av veckan blir vi nog hemma.

På bilden vilar Siri med storasyster hund ... i tio sekunder i alla fall. Bilden är inte tagen idag, såhär piggelin har hon inte varit.

Nu: yogapass innan nya SVT-serien Dom kallar oss artister.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att det är supertrist att din tidning läggs ner......den var verkligen toppen!!!
Saknar den redan....

Mari sa...

Hej, roligt att höra att du uppskattade den så länge den varade! Hoppas jag kan överföra något av Extras själ in i vanliga tidningen så småningom ...

Anonym sa...

Förstår att det känns tungt med tidningen, den var såå superfin och välarbetad. Tänk att allt har en mening, kanske det kan leda till något annat kul! När man har grävt ner sig är det skönt att sen kravla sig upp och ta tag i nya utmaningar. Med ny, fräch energi. Kramar Sara

Mari sa...

Hej Sara. Jo man försöka tänka så, att det har en mening. Hoppas jag hittar den där energin snart. Tack för berömmet, det värmer!

Anonym sa...

Väldigt trist med Extra måste jag säga. Jag gillade den!

Ang höstblåsor så har vi haft det i hushållet nyss. Vaniljglass och kräm är ett hett tips om lillan inte vill äta.

Mari sa...

Hej Frida, jo det är trist. Kul att höra att du gillade den i alla fall.

Tack för tipset, vi har nu genomlevt det värsta och jobbar oss uppåt. Och nu duger glass och kräm och yoghurt igen!