måndag, november 17, 2008

Bildmelankoli

I postlådan idag låg bilderna från den klassiska förskolefotograferingen tidigare i höstas. Det är en allvarlig tjej som blickar tillbaka på oss från fotot. Lite morsk. I vit, gammeldags kofta och utsläppt hår. Vår flicka.

Hon blev överlycklig när hon fick se bilderna. Vet inte hur många gånger hon pekat på barn och fröknar och sagt vad de heter.

I alla fall bestämde vi oss för att inte behålla alla bilder, utan bara gruppbilden och några mindre porträtt. Jag har just klistrat igen kuvertet och jag ska returnera det. Men så blir jag lite sorgsen (knäppt, jag vet). Jag tänker: vad ska de göra med bilderna på vår tjej nu. Strimla dem i en papperstugg. Vilket slöseri.

Men det är ingen anledning till att behålla bilderna. Jag ska skicka tillbaka dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, jag skulle gärna gärna vilja ha en bild.

karin

Anonym sa...

Sådär kände jag också! Vad gör dom med bilderna...Men man kan ju faktiskt inte ha hur många bilder som helst. Eller kan man...? Kram Sara

Mari sa...

Karin, vi har sparat en karta med mindre bilder till hugade spekulanter (varav du är en!) Puss, tack för mysigt samtal ikväll.

Hej Sara, vad roligt att någon fler känner igen sig. Kände mig lite som ett ufo när jag tänkte så. Kram.