tisdag, november 04, 2008

Mitt skur-knä och jag

What's new? Ja jag har drabbats av åkomman skur-knä.

I bästa skurgummestil skrubbade jag och Markus köksgolvet (och en bit av vardagsrumsgolvet) med såpa och rotborste i söndags. Fuktiga knän mot fuktigt golv och en timme senare har jag något som liknar skrapbrännsår på knäna. Futtigt, javisst, men ont gör det att böja knät och hoppa på cykeln. För att inte tala om att gå uppför trappen och stå på knä när Siri ska ha hjälp med diverse.

Nåväl, trots mitt skur-knä lyckades jag springa dryga fem kilometer på lunchen igår samt göra ett 1,5 timmars yogapass på kvällen.

Veckan i övrigt känns rätt fulltecknad. Ikväll träffar vi arkitekten angående utbyggnadsplanerna och imorgon står utvecklingssamtal på förskolan, husvisning och klädparty (mitt första) hos Hanna på agendan.

Och i slutet av september nästa år åker vi till Spanien, känns skönt familjeuppstyrt att boka redan nu!

Inga kommentarer: