torsdag, december 11, 2008

Lucia i förtid

Bra arbetsdag som inkluderade lunch med frilansartjejerna Åse och Hanna. Fint luciatåg på Siris dagis, å så fin hon var mitt hjärta där hon stod först i tåget och såg ut som en michelingubbe i lucialinne på lite-för-stor-overall.

Fröknarna hade gjort en jättefin anordning med figurer på pinnar (som symboliserade sångerna), som de en efter en satte fast i en kluven vedklabb med borrade hål. Detaljmänniska som jag är fastnade jag för den fina lilla saken.

Annars: Perfekt temperatur, juligt med glögg och pepparkakor och kul att träffa Siris fröken som är hemma med liten bebis.

Siris morfar följde med oss hem och åt middag. Markus återvände till jobbet en timme och jag i min tur åkte tillbaka till PT vid sjusnåret. Jag sitter fortfarande kvar, magiskt trött just nu. Sugen på sötsaker. Och te.

Bilder från luciafirandet finns på datorn hemma, kommer kanske imorgon.

I morse frågade Siri hela tiden "Vars é luciatåget?". Hon trodde nog det handlade om ett fysiskt tåg.

Men glad är jag. För att jag har en dotter och för att jag fått vara med om hennes första luciatåg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fint. De bästa lussetågen är just där. I overallerna.

Mari sa...

Jo, jättefint!