måndag, januari 19, 2009

Tillägg igen

Jag måste förresten göra en till ändring gällande min årsbästa 2008 (igen).

Det gäller kategorin ÅRETS PLAGG.

Naturligtvis måste min brudklänning nämnas där. Först provning på stadens bröllopsbutik, där jag kände mig lite utklädd och inte hemma. Det fanns ingenting om man som jag inte ville bära axelbandslöst eller djup halterneck. Så jag återgick till en klänning jag fann i ett moderep i en årsgammal Amelia. Pratade med agentur, men klänningen gick inte att få tag på. Sydde upp en variant på den, med lite personliga ändringar.

Sommarlätt bomull med vita broderier och virkad spets. Lite gammeldags lantromantiskt och hippieängel på samma gång, enligt mig. Den dög fint att dansa i hela natten. När vi byggt om ska den få en egen galge med porslinsknopp att hänga på.

4 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Den finaste jag sett! och bara till dig. Något speciellt.
/kram

Mari sa...

Tack Lisette, vad snällt skrivet! Kram.

annalarssonphotography sa...

Din brudklänning är den vackraste jag sett!
Länge leve lantromantiken! :)

Kramar från Anna

Mari sa...

Tack fina Anna!