måndag, januari 26, 2009

Jag tittar på tv

Det var på ren vilja jag åkte till Luleå i morse. Tycker jag att kaffet luktar illa på morgonen är något fel*.

Det var skoj att göra tv, en gammal högskoleklasskompis till mig gjorde studiointervjun med mig så det var kul att prata om vad alla andra gör och höra lite om hennes arbetssituation. Intervjun gick bra med tanke på hur jag mådde.

Tog firmabilen direkt hem och tänkte att det skulle bli bättre om jag vilade på lunchen. Men inte. Ontont i magen och illamående och frossa. Det blev ingen sväng till jobbet. Jag mår inte riktigt lika illa längre, men har feber. Nåja, nu ska jag inte grotta ner mig mer i det. Jag stannar dock hemma imorgon.

Har sett inslaget på 24 Norrbotten och det kändes helt ok att se sig själv på tv.


* Efter flera frågor: jag är inte gravid. När eller om jag får äran att ge ett sådant besked ska jag basunera ut det högt och tydligt (efter att först ha berättat för familj och nära vänner, naturligtvis) till er och inte låta er grubbla via kaffet-luktar-illa-insinuationer. Promise ; )

7 kommentarer:

Anonym sa...

nu måste jag se om jag kan få in den där tvkanalen iallafall, bara för att kunna se dig! krya på dig, puss

Anonym sa...

Krya på dig! Attans också, det är nu man skulle vilja ha kanalen hemma så man fick se inslaget.
Kram!

Anonym sa...

Aj, aj, har du fallit dit du också!!!
Själv är jag så sakteliga på bättringsvägen...

Missade dig dock på TV i dag på jobbet och här hemma har vi INTE 24Norrbotten, en ren principsak för Jimmy dvs...
Men det kanske går att se någon repris??? Måste kolla...
Krya på dig!

annalarssonphotography sa...

Aj aj.. har du också blivit dålig nu :(

Jag har precis kurerat mig någorlunda här, efter att ha legat haft feberfrossa och mått dåligt i en vecka.

Krya på dig vännen!

Kramar Anna

Sara sa...

Missade lite från början, men jag tyckte du gjorde mycket bra ifrån dig och passade liksom in i TV-rutan. Kul att se! Kram Sara

Nybliven sa...

Ville bara meddela att jag prisar dig som underbar mammabloggare hos mig. Jag läser och uppskattar precis lika mycket som förut - har bara blivit sämre på att kommentera...

Hoppas att både du och er lillfia mår bättre!
*C

Mari sa...

Tusen tack alla ni fina, söta, rara. Och tack Nybliven! Miljoner tack. (Nu känns det som jag står och tar emot pris på någon scen med strålkastar bländandes i ögonen ; )