onsdag, januari 21, 2009

Morgontanke

Är hem en sväng och hämtar lite grejer jag ska ta med till jobbet.

I går kväll var jag och gjorde ett rep, som egentligen inte har med saken att göra, men som fick mig att börja längta efter en middag på tu man hand med maken. Jag fick en sådan knäpp när man vaknar upp och inser att man ser varandra i mjukisbrallor mest hela tiden. I samma gamla vanliga invanda, bekväma situationer.

I måndags var Markus borta med jobbet på kvällen, i går jobbade jag kväll och i morgon ska Markus bort en sväng. Det är inga problem, jag tycker vi växeldrar bra - men det är just det där att komma ihåg varandra som är svårt. När Siri var liten plutt och vi bodde i Umeå var vi mycket bättre på att köpa tapas och äta när hon lagt sig. Och då var hennes kvällssömn oändligt mycket osäkrare än nu. Då satt vi säkert med henne vid bordet hälften av gångerna ändå, nu är det sällan hon vaknar till. Hur kan man glömma?

Nä, det måste snart bli bättring. Spetslinne och sammetskavaj och fördrink och middag på en restaurang. Kanske får vi se till att fira sex månader som gifta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Quality time och vardagslyx, inte att förglömma.. Vore kul att ses, vi kan väl höras!

// Maria

Hanna sa...

Ja fram för mer tillsammanstid utan raggsockor och vardagsmåsten! 6 mån som gifta är ju ett jättebra tillfälle att fira. Såg Australia igår så mina romantikceller har fått nytt bränsle ;-) Hanna Ö

annalarssonphotography sa...

Det tycker jag låter som en mycket fin idé :)

Det är viktigt att inte glömma bort varandra.

Kram Anna

Anonym sa...

jag håller med. det är jätteviktigt. man glömmer liksom lätt allt detdär för att man har så mkt annat. men klart ni ska fira 6 månader! kanske bör du shoppa loss en finfin underklänning från odd molly " spoiler underdress" finns att drägla över på bla redheofsweden.se

puss / fru lidström

Anonym sa...

Mary,

jag längtar efter dig!

Kram Terese
som vill ses!

Mari sa...

Absolut Maria, vi får höras och bestämma en dejt ; ) Skulle vara jättekul. Kanske vill du kika förbi på middag någon dag? Kram på dig.

Hanna, jag förstår att dina romantikceller fått nytt bränsle, jag kände precis likadant efter filmen! På temat 'uppmärksamma varandra' så var ju din julklapp superbra!

Nej, Anna. Tänk att man har varandra så nära och att det ändå på något sätt kan vara långt - även om man har det bra. Jag säger bara: Hej barnvakt, hej klackeskor och hej restaurang! Kram.

Kära fru Lid, längtar efter dig när jag läser din kommentar. Odd Molly *suck* - får spana in underklänningen du pratar om, kan bara gissa hur fin den är. Drömmer fortfarande om en likadan som din plyshiga! Kramar.

Hej Terese! Jag ses också gärna. Det känns som du har det mest fullbokade schemat, så slå en pling vettja ; ) Puss.